معرفی وبلاگ
انسانم آرزوست . از کجا آمده ام ؛ به کجا می روم ؛ آمدنم برای چه بود . خدایا یقین دارم که نقطه نقطه نوشتار ما حساب و کتاب دارد و برای آن باید پاسخ دهیم . بنابر این مرا یاری ده آنگونه بنویسم که تو میخواهی و رضای توست .
صفحه ها
دسته
فیدها
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 599030
تعداد نوشته ها : 441
تعداد نظرات : 26
Rss
طراح قالب
GraphistThem222
دسته ها : شيطان بزرگ
چهارشنبه 7 1 1392 12:45

مركز مطالعات امنيت ملي اسرائيل اعلام كرد

موفقيتي بزرگ در انتظار تهران


در هفته پاياني از ماه فوريه گذشته چند اتفاق افتاد كه به طور جدي و غير قابل ترديدي ثابت كرد كه كشورهاي بزرگ مواضع خود را در برابر برنامه هسته اي ايران تغيير داده اند و اكنون بيش از هر زماني آمادگي دارند تا ايران هسته اي را در جمع كشورهاي هسته اي جهان بپذيرند و از گزينه نظامي دور شوند.

 


 

مترجم : 

سيد علي موسوي خلخالي

ديپلماسي ايراني: پروفسور افراييم اسكولاي، از مركز مطالعات امنيت ملي اسرائيل، وابسته به دانشگاه تلاويو، در تازه ترين گزارش خود درباره پرونده هسته اي ايران نوشته است كه با بررسي عميقي كه در مواضع كشورهاي بزرگ (1+5) انجام داده متوجه شده است كه همه اين كشورها به ويژه ايالات متحده امريكا، روسيه و چين به هيچ وجه به دنبال گزينه نظامي عليه ايران نيستند و نمي خواهند كه برنامه هسته اي ايران به شكست بينجامد.

به گزارش روزنامه القدس العربي، چاپ لندن، وي در گزارش خود مي نويسد در هفته پاياني از ماه فوريه گذشته چند اتفاق افتاد كه به طور جدي و غير قابل ترديدي ثابت كرد كه كشورهاي بزرگ مواضع خود را در برابر برنامه هسته اي ايران تغيير داده اند و اكنون بيش از هر زماني آمادگي دارند تا ايران هسته اي را در جمع كشورهاي هسته اي جهان بپذيرند و از گزينه نظامي دور شوند. اتفاق اول، گزارش هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران است كه به روشني اين نظر را تاييد مي كند. اتفاق دومي كه او به آن اشاره مي كند، انجام مذاكرات ايران با 1+5 در آلماتي قزاقستان است كه در آن حداقل مطالبات بر سر برنامه هسته اي ايران ارائه شد. اتفاق سوم از نگاه اين پژوهشگر مشهور صهيونيست انتشار مقاله اي توسط جك استراو، وزير امور خارجه اسبق بريتانيا در روزنامه تلگراف است كه در آن توصيه مي كند كه جامعه جهاني وضعيت فعلي پرونده هسته اي ايران را بپذيرد و اين كشور را جزء خانواده كشورهاي برخوردار از تكنولوژي انرژي هسته اي بداند و اعتراف كند كه برنامه هسته اي ايران به هيچ وجه راه حل نظامي ندارد و نمي توان مانع هسته اي شدن ايران شد.

علاوه بر آن پروفسور اسكولاي مي گويد بر اساس مطالعات عميقي كه بر گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي انجام داده به اين نتيجه حتمي رسيده است كه ايران مرحله توسعه برنامه هسته اي اش را سپري كرده و اكنون بيش از هر زماني به ادعاي او به توانايي ساخت بمب هسته اي رسيده است. ايران در حال حاضر 9000 سانتريفيوژ نسل قديم دارد كه در تاسيسات نطنز كار گذاشته شده اند و علاوه بر آن در تاسيسات فوردو نيز حداقل 2700 سانتريفيوژ پيشرفته نصب شده است. ايران همچنين توانسته است كه 280 كيلوگرم اورانيوم غني شده توليد كند. همچنين ايران توانسته است كه 111 كيلوگرم اورانيوم غني شده را به تاسيسات هسته اي اصفهان براي توليد سوخت مورد نياز رآكتور تهران منتقل كند. اين نشان مي دهد كه ايران تا چه اندازه در توليد اورانيوم غني شده موفق بوده و چه توانايي هاي بالايي در تكنولوژي برخورداري از انرژي هسته اي به دست آورده است. رسيدن به اين مرحله اين نكته را به ما يادآور مي شود كه ايران به نقطه غير قابل بازگشت در برنامه هسته اي اش رسيده است. در اين صورت بر اساس عرف هاي جامعه جهاني به هيچ وجه نمي توان به كشوري كه به اين مرحله از فعاليت هسته اي نزديك شده باشد، حمله كرد.

وي در مطالعات خود سپس تاكيد مي كند، علي رغم اين كه از مفاد مذاكرات 1+5 با ايران در آلماتي قزاقستان چيزي به بيرون درز پيدا نكرده است، اما آن چه از مطالبات مذاكره كنندگان به ايران مطرح شده، اين است كه براي نخستين بار از ايران نخواسته اند كه غني سازي اورانيوم را متوقف كند. همچنين به نظر نمي رسد كه بر خلاف قطعنامه هاي شوراي امينت از ايران خواسته شده باشد كه غني سازي پلوتونيوم را متوقف كند يا در آينده نيز خواسته شود كه متوقف كند. اين بدان معنا است كه ايراني ها به پيروزي بزرگي دست يافته اند كه بر اساس آن چه تا كنون منتشر شده مي توان نتيجه گرفت كه آنها با غني سازي 3.5 درصدي ايران موافقت كرده اند. در حالي كه به ايران تعهد داده شده است تا از تحريم هاي تحميل شده به آن كاسته شود.

اسكولاي در پايان مي نويسد كه از اظهارات مقام هاي مذاكره كننده با ايران نيز مي توان چنين چيزي را دريافت. آنها به صراحت گفته اند كه مذاكرات با ايران سازنده بوده و به مذاكرات خود در اين مسير ادامه خواهند داد. اين در حالي است كه وزير امور خارجه ايران نيز گفته كه روابط ايران – امريكا رو به بهبود است، اين در ذات خود پيروزي بزرگي براي ايران محسوب مي شود. بدين ترتيب ايران ثابت كرد كه مي تواند تحريم هاي بين المللي را تحمل كند و هم زمان به پيشرفت هسته اي اش بپردازد. در عين حال وقتي كه جك استراو، وزير امور خارجه اسبق بريتانيا مي گويد كه راه حل قبول ايران هسته اي است و بازتاب آن را در مواضع امريكا، چين و روسيه به روشني مي بينيم، مي توان نتيجه گرفت كه استفاده از گزينه نظامي عليه برنامه هسته اي ايران به هيچ وجه مطرح نيست و ايران مي تواند پروسه هسته اي شدنش را تا آن جا كه برايش مقدور باشد تا آخر تكميل كند.


ملاحظه و نظريه

اسرائيل خوب ميداند كه روزي حمايت غرب از او برداشته خواهد شدومجبور خواهدبود كه سرزمين غصب شده را به صاحبانش برگرداندلذا تجزيه و تحليل ازاين نوع مرتبط است با اين واقعيت .

چرا غرب از حمايت بيشتر اسرائيل دست خواهدكشيد؟

- دريك جستجوي ساده اينترنتي بيشترين ترورها توسط سرويس اسرائيل صورت گرفته است .

- با گستاخي تمام هرآنكه را اراده كند به گلوله ميبندحتي سفيران صلح  (اشاره به رگباربستن سفيران صلح برروي عرشه كشتي ).

-كشتن و تروربراي اسرائيلي چنان مشروعيت يافته كه حتي بلد‍زراسرائيلي جرات يافته است كه حامي صلح راشل كوري آمريكايي را زير بگيرد.

- بيش از نيم قرن صهيونيست ها لحظه اي بسمت و سوي آرامش گام برنداشته و همواره با زروزور تزوي به حيات خود ادامه داده اند به عبارتي اسرائيل همانند غده اي است كه بدني را آزار ميدهد و ميبايست جراحي شود .

  

دسته ها : شيطان بزرگ
يکشنبه 27 12 1391 16:29

دورسانه محوري شيطان يعني voa,bbcهمچنان جهان اسلام را هدف شيطنت خود قرارداده وضمن بذرپاشي نفاق و تفرقه ميان مسلمين اخبارمغرضانه اي را منتشر مي سازند.
عوامل و سرسپردگاني همانند شيوخ عرب و وهابيت سعودي در امنيت كامل بسربرده و نسبت به انتشارهرگونه خبري كه منجر به خدشه دارشدن آنان شود خودداري ميگردد- بعنوان مثال ؛ معترضين بحرين در بايكوت خبري و درمقابل اشراراعزامي به سوريه در برد مثبت قرارگرفته اند.
فعاليت هسته اي ايران يكي از محورهاي خبري اين دورسانه بوده و گويا مشكل بزرگ زمين تنها همين مسئله است .
 چوب جادورسانه زياد هم بي اثر نبوده و بعضا با انتشار اخبار ي منجر به سقوط بيشتر ريال ايران و پول سوريه  ميگردد.
زيرا از اهداف بزرگ voa,bbc تحت كنترل در آوردن تهران و سقوط دولت اسد در سوريه است آمريكا علاقمندبه اسلامي از نوع  اسلام وهابيت سعودي است كه با وي سازگار باشدو خود را درپناه اوبداند نه اسلامي كه پناهگاه خود را خداوند زمين وآسمان ميداند. به عبارتي هر آنكس كه ولايت شيطان را برخود بپذيرد مورد الطاف او قرارگرفته و نه تنها هرگونه فشاري از او برداشته ميشود بلكه از او چهره اي مثبت ارائه ميشود حتي اگر چندين آمريكايي را ترور كرده باشد -منافقين را بياد آوريم كه قبل از انقلاب چندين مامورآمريكايي را در ايران ترورنموده بودند و  حتي سرودآمريكايي برو گمشورا از سرودهاي برجسته سازماني محسوب مينمودند هم اينك بجهت تبعيت از آمريكا و ارائه خدمات جاسوسي به كاخ سفيد مظلوم واقع شده ومورد حمايت قرارميگيرند.

از شيطنت هاي ديگر آمريكا؛برافراشته نگه داشتن چماق بالاي سرعوامل و سرسپردگان خود است اگر امروز عليرغم اينكه مرسي و اخوان المسلمين تبعيت آمريكا را تاحدودي پذيرفته اند ولي همچنان تظاهرات و اعتراضاتي برعليه آنان صورت گرفته و دربرد خبري voa,bbc قرارميگيردواين چيزي نيست جزء چماق شيطان بزرگ - اوخود تظاهراتي را در مصرايجاد ميكندتا مرسي دريابدعروسكي بيش نيست .

دسته ها : شيطان بزرگ
يکشنبه 22 11 1391 9:57

در عراق و كويته پاكستان طي دو انفجار بارديگر تعدادي از شيعيان كشته شدند درعربستان نيز همواره نيروهاي پليس و ارتش به كشتار شيعيان مشغول هستند و بحرين نيز بي رحمانه مخالفين شيعه خود را شكنجه ميكند.

طبق معمول بي بي سي و وي او ا آمريكا اينگونه اخبار را پوشش ميدهند ولي نه آنطور كه واقعيت است بلكه آنطور كه خود مي خواهند بررسي گزارشات و اخبار اين دورسانه حول يك محور  است و آن چيزي نيست جزء ايجاداختلاف ميان شيعه و سني .

از ديرباز انگليس در اين آرزو بسر برده كه بتواند ميان فرق مذهبي مسلمانان اختلاف و درگيري خونين بوجود آوردتا بدين طريق برهردو  حاكم باشد .

اين درگيري ها صرفا منوط به شيعي و سني نبوده و در كشوري جنگ زده مانند ليبي اختلافاتي مانند اختلافات قبيله بوجود آورنده جنگ است ايجاد اختلاف در بلاد اسلام بانيات حاكميت برجغرافياي اسلام مطلب تازه اي نيست و ريشه در تاريخ هاي گذشته دارد كه همواره از سوي انگليس هدايت و كنترل ميشود .

شايد آنروز كه مسترهمفرو لورنس انگليسي فرقه اي بنام وهابيت را شكل ميدادند هرگز فكر نمي كردند كه تبعات آن تا به امروز ادامه داشته باشد و اين درخت  زقوم ريشه اش روز بروز گسترده تر شده و ميوه تلخ آن افزايش يابد .

در باره شيطنت انگليسي ها در بلاد اسلام همين بس كه گفته اند پيشواياني ديني را چنان به جامعه مسلمان تزريق مينمود كه غير مسلمان بودن آنان درمرده شورخانه هويدا ميگرديد.

دسته ها : شيطان بزرگ
جمعه 22 10 1391 7:51

استكبار و جهان
نسخه استكباربراي جهان 2013

 

پيش بيني ايران و جهان
مطلب زير گزيده اي از ده رويداد سياسي مهم است كه خبرگزاري رويترز پيش بيني كرده جهان در سال تازه ميلادي با آن روبرو شود:

 ايران: اسراييل و يا ايالات متحده چه زماني ايران را بمباران خواهند كرد؟ اين پرسشي است كه در سراسر سال ٢٠١٢ همراه ما بود. اما با توجه به رويكرد باراك اوباما كه از جنگ پرهيز مي كند و بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل كه بيش از آن كه به نظر مي آيد ديپلماتيك عمل مي كند، بايد گفت خطر حمله نظامي در طي سال جاري كمتر از ريسكي است كه بيشتر ناظران گمان مي كنند. با اين وجود هنوز خطرات عمده اي وجود دارند و ما به احتمال بسيار شاهد تشديد جنگ در سايه، بين ايران و اسراييل و ايالات متحده خواهيم بود؛ همزمان با اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، تلاش ها براي ايجاد اخلال در برنامه اتمي ايران تشديد خواهند شد. همين امر ايران را وادار خواهد كرد تا به تلاش هاي خود در جنگ در سايه بيافزايد.

آفريقاي جنوبي: به نظر مي رسد آفريقا به طور كلي به رشد كنوني خود ادامه دهد. اما آفريقاي جنوبي، يكي از مهمترين و پيچيده ترين اقتصادهاي مهم اين قاره، با چالش هاي بسياري روبرو است و «كنگره ملي آفريقا» حزب سياسي حاكم اين كشور براي حفظ پايگاه مردمي خود در مناطق فقيرنشين شهري و روستايي به پوپوليسم متوسل شده است. اين به معناي مداخله دولت در امور، ناآرامي و شورش كارگران و شكل گيري تعداد بيشتري از اتحاديه هاي مدعي حقوق كارگران است. ما وقوع يك بحران سياسي بسيار جدي را پيش بيني نمي كنيم، اما اين كشور در مسيري حركت مي كند كه دليل چنداني براي خوش بيني باقي نمي گذارد.

 هند: همه ما در مورد پيش بيني ها در مورد هند مبني بر اين كه اين كشور در مقايسه با ساير كشورهاي جهان رشد (اقتصادي) نامحدود خواهد داشت را خوانده ايم. البته دستيابي به چنين رشدي سريع نخواهد بود. با وجود خوش بيني هايي كه پس از انتخابات سال ٢٠٠٩ در هند وجود داشت اما مانموهان سينگ، نخست وزير كشور هنوز فضا را آنگونه كه پيش بيني مي شد براي اعمال اصلاحات آزاد نكرده است و به راي گذاشتن گزينه هاي دشوار كماكان به جلسه پارلماني بعدي موكول مي شوند. (آمريكا نيز شاهد تجربه مشابهي است.) فساد هنوز بر اين كشور حاكم است و در پي اعتراض هاي چند هفته گذشته به تجاوز به يك دختر دانشجو، شاهد بوديم كه مسائل فرهنگي بنياديني در هند وجود دارند كه هنوز حل و فصل نشده اند. زمان برگزاري انتخابات نزديك تر مي شود و توانايي دولت براي اجراي سياست هاي اقتصادي كارآمد حتي كمتر نيز خواهد شد.

جغرافياي سياسي آسياي شرقي: اقدامات اتمي تحريك آميز كره شمالي و تنش ها پيرامون وضعيت تايوان از جمله ريسك هاي عمده منطقه آسيا در طي دهه گذشته بوده اند. در حال حاضر خطرات جديدي منطقه را در معرض تهديد قرار مي دهند. چين از رويكرد «موضع نرم و محتاطانه» خود در قبال جنوب شرق آسيا فاصله گرفته و ايالات متحده نفوذ و قدرت گذشته خود را در منطقه از دست مي دهد. تنش هاي بين اين دو قدرت مي تواند چندين دهه رشد اقتصادي را در معرض خطر قرار دهد.

 اروپا: كشورهاي منطقه حوزه يورو در مسيري قدم برمي دارند كه نه چشم اندازي از فروپاشي را مي نمايانند و نه راهكاري ارائه مي دهند و در سال٢٠١٣، ريسك از مرز خطر وقوع بحران مالي به از دست رفتن فرصت هاي مغتنم براي ايجاد اتحاديه اي از كشورهاي حوزه يورو كه ساختار نويني دارند، تغيير مي كند. چشم انداز منفي اقتصادي و سياست مبارزه با بحران از جمله جنبه هاي نامطمئن و متزلزل سال جاري خواهند بود. پيشرفت بيشتر در زمينه تنظيم سياست گذاري يكپارچه نيازمند سازش هاي بيشتري خواهند بود. هنوز تمايل سياستمداران بر سر قدرت و يا چهره هايي كه با برگزاري انتخابات بر قدرت تكيه خواهند زد براي اتخاذ مواضع مسالمت جويانه و چنين سازش هايي روشن نيست.

 ژاپن، بريتانيا و اسراييل: ژاپن، بريتانيا و اسراييل كه بازندگان مهم ترين تحولات سال ٢٠١٢ بودند، هر سه متحدان سرسخت آمريكا هستند و خود را در شرايط مشابهي مي يابند. مناسبات آن ها با ايالات متحده همچون گذشته نيست. مرزهاي اين كشورها در حوزه تحولات ژئوپوليتك عمده اي كه در ساير نقاط جهان به وقوع مي پيوندند، قرار ندارند و در داخل كشورهايشان نيز براي رويارويي با چالش هاي عصر جديد با محدوديت هايي روبرو هستند. در نتيجه، ژاپن با چين رو در رو شده است، بريتانيا براي رهايي از چالش هاي جدي خود با اتحاديه اروپا راه به جايي نبرده است و اسراييل نيز شاهد وقوع «بهار عربي» بوده كه هنوز شكوفا نشده است.

 سياست واشنگتن: با وجودي كه شايد به نظر نيايد اما واشنگتن در آستانه تحولات بزرگ و عمده اي در زمينه انقلاب انرژي داخلي قرار دارد و اين تحولات مي توانند به عقد قراردادهاي تجاري بزرگ، احياي بخش مسكن و كسب و كارهايي منتهي شود كه از دل بخش مالي كه از شرايط خوبي برخوردار هستند، ظهور مي كنند. به طور قطع، احتمال دارد ادامه نمايش هاي سياسي كه در واشنگتن اجرا مي شود اين ابتكارات را از مسير اصلي خود منحرف كنند.

 تابستان عربي:«بهار عربي» سال گذشته ثمري به همراه نداشت، و جاي خود را به زمستان عربي داد. هم اكنون در سال ٢٠١٣ بايد انتظار يك تابستان طولاني و داغ عربي را داشت. جنبش هايي كه به فعاليت هاي افراطي گراييده اند نقش مهم تري در اين امر ايفا خواهند كرد. مواجهه خشونت آميز روزافزون بين جناح هاي شيعه و سني، هم در داخل و هم بين اين كشورها عامل ظهور نوعي فرقه گرايي در منطقه بوده اند كه پيش از «بهار عربي» در اين منطقه به طور عمده در حال سكون بود. اما سقوط سوريه به قهقراي آشوب و هرج و مرج، عامل گسترش ناامني به عراق، اردن و تركيه بوده است. در همين ضمن، حكومت هاي جديد نيز براي ايجاد تعادل و توازن حاكميت با پوپوليسم با دشواري هايي روبرو شده اند.

 چين در برابر اطلاعات: اين خطر وجود دارد كه دولت چين قادر نباشد اطلاعات كه ياغي ترين بازيگر اين كشور است را مديريت كند. در حالي كه گزارش هاي رسانه ها از اسرار ثروت هاي شخصي رهبران چين پرده برمي دارند، جمعيت بزرگ طبقه متوسط تحصيل كرده تر چين خواهان دسترسي به اينترنت بدون فيلتر و سانسور هستند. همين جنبه سبب شده است كه مردم چين از ريسك كردن بگريزند و بيشتر احساسات ملي گرايانه داشته باشند. همين امر مي تواند عاملي براي انزواي چين باشد، حتي انزوايي عميق تر از آنچه كه در آن فرو رفته است.

 بازارهاي نوظهور: بازارهاي نوظهور عامل دو سوم رشد اقتصادي جهان هستند و سهم آن ها در طي ده سال آينده حتي بيشتر نيز خواهد شد. ايفاي چنين نقشي رشد (اقتصادي) آينده اين كشورها را در معرض خطر قرار مي دهد و به اين ترتيب خطر وقوع يك شوك اقتصادي نيز وجود خواهد داشت. برزيل، مكزيك، كلمبيا، تركيه، مالزي و فيليپين چشم اندازي بسيار نويدبخش دارند اما در عين حال در معرض خطر بسيار بزرگ و جدي نيز قرار گرفته اند. بعضي از بازارهاي نوظهور همچون مصر، عراق، اندونزي، پرو و هند كه با ديگر بازارهاي نوظهور جهان همكاري مي كنند نيز براي دستيابي به رشد اقتصادي داخلي خود با چالش هاي متعددي روبرو هستند. ساختار اقتصاد جهاني بايد بر اين اميد استوار باشد كه اين كشورها بتوانند از رشد اقتصادي سالمي برخوردار شوند.

شناسنامه رويترز
رويترز (به انگليسي: Reuters)‏ يك خبرگزاري بين‌المللي بريتانيايي و زيرمجموعهٔ شركت تامسون رويترز است. دفتر مركزي رويترز در لندن قرار دارد و اخبار سراسر دنيا را پوشش مي‌دهد. اين شركت در سال ۱۸۵۱ ‬زماني كه پاول يوليوس رويترشروع به ارسال خبرهاي بازار سهام بين لندن و پاريس كرد بنيان نهاده شد.

رويترز در ۱۷ آوريل ۲۰۰۸ با شركت كانادايي تامسون كورپوريشن ادغام شد و شركت تامسون رويترز (Thomson Reuters) بنيان نهاده شد. رويترز به ۲۰ زبان در ۹۴ كشور فعاليت مي‌كند و بيش از ۲۵۰۰ خبرنگار دارد. اين خبرگزاري تا بيش از تركيب تامسون رويترز ۲ دفتر منطقه‌اي در نيويورك و سنگاپور داشت. ارزش اين شركت در سال ۲۰۱۰، ۱۳٫۱ ميليارد دلار برآورد گرديده‌است. بنياد رويترز از ۳ بخش حقوقي، خدمات كمك رساني و خدمات رسانه‌اي تشكيل گرديده‌است. كه در بخش رسانه‌اي به آمورش خبرنگاري عمومي مي‌پردازد.

== مالكيت و اداره == • درحال حاضر به عنوان يك شركت زير مجموعه‌اي از شركت هولدينگ تامسون رويترز است.
 • تامسون رويترز يك شركت سهامي عام است.
 • مدير عامل شركت تامسون رويترز، تام گلوكر است كه مدير عامل سابق رويترز بوده
 • هيات مديره تامسون رويترز متشكل از ۱۴ نفر است
 • مديران اجرايي آن با مدير عامل ۵ نفر هستند
 • يك شركت با عنوان شركت سهامي بنيانگذارن نيز وحود دارد كه وظيفهٔ آن جلوگيري از در اختيار گرفتن بيش از ۱۵ درصد سهام توسط يك فرد يا گروه مي‌باشد و براي اينكار داراي راي طلايي است.اعضاي اين شركت نبايد از ۱۴ نفر كمتر و از ۱۸ نفر بيشتر باشد و حداقل ۲بار در سال جلسه خواهند داشت.

ملاحظه و نظريه

اين گزارش خبرگزاري استكباراهداف زيررا دررابطه با بلاد اسلام دنبال ميكند:

- ابلاغ رسمي نيات وخواسته هاي غرب -درخصوص ايران خواسته غرب تحت كنترل درآوردن ايران با بهانه هسته اي ذكر شده دراين گزارش برافراشته بودن چماق حمله و تحريم برسرايران علني و كاملامشهود است .

- درخصوص بهار عربي مبناي غرب زنده نگه داشتن اختلافات شيعه وسني است .

دسته ها : شيطان بزرگ
پنج شنبه 21 10 1391 10:23

شروع براندازي در سوريه
براندازي سوريه

 

براندازي حكومت بشاراسدچگونه كليدخورد:
ابتداء 40 نفر شروع به تظاهرات و اعتراض نمودند؛ خشم هاي پنهان جامعه كه طي دهه هاي گذشته منتظر فرصت بودند خود را به اين جمعيت اندك رساندند؛ سرويس هاي اطلاعاتي و جاسوسي دشمن عدم دمكراسي وريزترآن برگزاري انتخابات درسوريه را آگرانديسمان نمودو شبكه تلويزيوني و ساير رسانه هاي مختلف اعم از خبرگزاري ها و اينترنت حول آن به بسط و تهيه گزارش پرداختند.
اسرائيل دست بكار شدوعوامل خود درداخل سوريه را آماده باش داد.
- وهابيت سعودي كه فرصت را مناسب ديد؛ به رفت وآمد پرداخت وسكان دار جريان شد .
اتاق فتنه شكل گرفت .
رئيس براي اتاق فتنه تعيين سپس توانمندي دشمنان اسدمورد بررسي و شرح وظايف هر كدام تعيين شد.

تركيه زمين لازم را دراختيار مخالفين سوري قرارداد.
رسانه هاي بي بي سي و شبكه الجزايرنقش محور خودرا بارديگر(بعد از ليبي ) عهده دارشدند.
ماموريت جاسوسان
جاسوسان اسرائيل ؛ سعودي ؛ آمريكا ؛ قطر؛ تركيه؛ ماموريت يافتند حول محورهاي ذيل فعاليت نمايند:
- شناسايي مخالفين درحكومت دولت اسد.
- شناسايي مخالفين مردمي كه داراي موقعيت اجتماعي خاص وويژه در جامعه ميباشند.
- شناسايي مكانهاي سري ومحرمانه دولت اسد بخصوص مراكز نگهداري موشك ها و سلاح هاي استراتژيك.
- شناسايي مامورين كشورهاي دوست اسد و تحت كنترل دقيق قراردادن آنها .
استفاده از مخالفين اسد
- تذكرمهم اتاق فتنه : تا حد امكان مخالفين اسد درمحل كار خود باقي بمانند و به جاسوسي مشغول گرددند.
- بعضا بجهت استفاده تبليغاتي و مسائلي مانند احتمال لورفتن جاسوس ؛ مخالف به تركيه فراخوانده شده و بشكل علني از او استفاده خواهدشد.اين نوع سوژه هاي خبري دراين هنگام ؛ ديگرمخالفان ناشناخته را ترغيب خواهندكرد كه به دشمن بپيوندند.
- همواره ميبايست تنور جنگ در سوريه داغ نگه داشته شود درست مانند تنور نانوايي چرا كه در صورت سرد شدن ديگر ناني به آن نمي چسبدلذا عده اي با سلاح ومهمات فقط انفجارات و كشتاري را بوجود آورندتاسروصدا و خوراك تبليغاتي بطور تمام نشود خاموش شدن اين تنور زنگ خطر است لذا ميبايست حتي با شليك يك گلوله كلانشينكف اين حرارت برقرار باشد .
- به مخالفين اطمينان داده شدكه سلاح ومهمات بفور وجود داشته - درواقع  به زاغه هاي مهمات آمريكا متصل است .
- يكي ازمهمترين وظايف سران اتاق فتنه گفتمان پشت پرده با دو دولت بزرگ چين و روسيه ميباشد اتاق فتنه براين يقين است كه آنان قابل خريد هستند ولي آنچه مهم است ميبايست هزينه كمتري به آنان پرداخت شود اتاق فتنه كه چندي قبل در ليبي مستقر بود مبلغ كمي را درقبال آن دياربه  به آنان پرداخت كرد مشكل چنداني درقبال روسيه وچين‌وجودنداردوفقط مي بايست چانه زني صورت گيرد.
رئيس اتاق فتنه درخصوص چين و روسيه به اعضاء خود گفته است ايندو فقط داراي موقعيت
پوشالي وتو  پوشالي ميباشند؛ چرا كه هردو آنان بنوعي وابسته به آمريكا بوده و خواهندبود (روسيه بجهت نياز تكنولوژيكي و چين بجهت فروش محصولات خود).
اعضاي اتاق فتنه
رئيس آمريكا؛ معاون  انگليس ؛ اعضا ء اسرائيل ؛ وهابيت سعودي ؛قطر تركيه و تعدادي از سران خائن عربي
اهداف و نيات هركدام از اعضا اتاق فتنه
اسرائيل ؛ آمريكا و انگليس داراي نقطه مشترك مستحكمي ميباشند آنان خود را همچنان در جنگ صليبي با مسلمانان ميپندارندو جنگ هاي قديم را پايان يافته نمي دانند آنان مطمئن هستند كه اگر مسلمانان وحدت و قدرت قبل را بدست آورند نيازي به حمله نظامي نداشته و درنبرد فرهنگ ها  همانند ايرانيان كه دشمني مانند مغول را بلعيد غرب بلعيده خواهد شد.ازنظر اين مثلث شوم ؛
همواره مسلمان  ميبايست مسلمان را بكشدتا آنان آسوده باشندنسخه اين است كه باجنگ هاي داخلي شرايط بمرحله اي   رسانده شود كه مابين گروهاي درگير مسابقه اي براي نزديك شدن بيشتر به ارباب برقرار باشد نظير آنچه در حاكميت سعودي بچشم ميخورد.خطر ناكترين وضعيت از نظر آنان دسترسي مسلمانان به تكنولوژي واقعي است.
نقطه مشترك وهابيت سعودي؛ قطروتركيه و ساير خائنين حاكم بربلاد اسلام ؛ براين مبنااست  كه مخالفين آنان توده مردم مسلمان بوده كه عميقا نسبت به دوستي با غرب و غير مسلمان مخالفت ورزيده و هرنوع گرايش محافظه كارانه وباج دهي به غرب را خيانت به اسلام ميدانند .مردم مسلمان مصرند كه همانند دنياي پيشرفته خود متخصص و صاحب تكنولوژي شوند .

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از غير خودتان [دوست و] همراز مگيريد [آنان] از هيچ نابكارى در حق شما كوتاهى نميورزند آرزو دارند كه در رنج بيفتيد دشمنى از لحن و سخنشان آشكار است و آنچه سينه‏هايشان نهان ميدارد بزرگتر است در حقيقت ما نشانه‏ها[ى دشمنى آنان] را براى شما بيان كرديم اگر تعقل كنيد (۱۱۸)آل عمران



دسته ها : شيطان بزرگ
سه شنبه 3 5 1391 11:39

بندر بن سلطان مامور سيا وزير اطلاعات عربستان شد

پادشاه عربستان از وحشت گسترش اعتراض هاي مردمي در يك جابه جايي قدرت، «بندر بن سلطان» مامور شناخته شده سيا را به سمت وزارت اطلاعات عربستان منصوب كرد.
به گزارش شبكه خبري «العالم»، براساس حكم شاه عربستان، بندر بن سلطان 61 ساله كه از سال 1983 تا 2005 براي مدت طولاني سفير سعودي در واشنگتن بود، با حفظ سمت خود به عنوان دبير شوراي امنيت ملي براي رياست دستگاه اطلاعات تعيين شده است.
براساس اين گزارش جابه جايي قدرت در عربستان پس از آن صورت گرفت كه «ديويد پترائوس» رئيس سازمان جاسوسي آمريكا(سيا) و رئيس شوراي عالي امنيت ملي آمريكا طي هفته گذشته از عربستان ديدن و با ملك عبدالله (پادشاه) و دولتمردان آل سعود گفت وگو و رايزني كرده بودند.براساس اين گزارش، كارشناسان امور عربستان اقدام پادشاه عربستان را ناشي از عجز رژيم سعودي در مقابله با خيزش اسلامي در اين كشور عنوان و اعلام كردند در حالي كه صحنه داخلي اين روزها شاهد افزايش ناآرامي ها و نارضايتي هاي مردمي است، «مقرن بن عبدالعزيز» برادر ملك عبدالله بركنار و بندر بن سلطان به عنوان رئيس دستگاه اطلاعاتي آل سعود منصوب شده است.
منابع نزديك به خاندان حاكم در رياض پيشتر به هفته نامه المنار چاپ فلسطين گفتند: خاندان آل سعود در عربستان در حال حاضر در مرحله ناگوار و نابساماني به سر مي برند و جهان غرب و به خصوص آمريكا، نگران وقوع درگيري و كشمكش ها در بين فرزندان خاندان حاكم است كه در نهايت ممكن است به فروپاشي حكومت منجر شود.
پايگاه خبري نهرين نيز فاش كرد كه آمريكا بعد از گذشت سال ها به طور مستقيم پرونده امنيتي را در عربستان به دست گرفته و انتخاب بندر بن سلطان به وزارت اطلاعات اين كشور به دستور كاخ سفيد بوده است.برپايه اين گزارش بندر 67 ساله كه 22 سال سفير عربستان در آمريكا بوده است و حتي در كشورش به آمريكايي بودن معروف است، مامور سازمان سيا به حساب مي آيد و كاخ سفيد طي سال هاي گذشته تلاش كرد وي را وارد هرم قدرت كند، اما تا عضويت در شوراي عالي امنيت ملي بيشتر نتوانست ترقي كند.
منابع ديپلماتيك در رياض گفتند: سپردن پست رياست وزارت اطلاعات به بندر بن سلطان بعد از دخالت مستقيم سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در جريان سفر اخير پترائوس رئيس سيا به عربستان صورت گرفت و وي تمايل آمريكا و سردمداران كاخ سفيد براي سپردن اين پست به بندر را به شاه سعودي ابلاغ كرده و اين پيشنهاد مورد موافقت ملك عبدالله قرار گرفت.
با اين حال منابع رسمي عربستان تاكيد كرده اند كه تعيين بندر بن سلطان به عنوان وزير اطلاعات، سرآغازي براي تغييراتي جديد در منصب هاي وزارتي است و احتمال دارد، مقرن بن عبدالعزيز جايگزين سعود الفيصل در وزارت امور خارجه شود.
از سوي ديگر مخالفان دولت عربستان از آغاز اعتصاب غذاي نامحدود آيت الله نمر باقر النمر روحاني برجسته شرق عربستان در اعتراض به شرايط بد بازداشت و شكنجه خبر دادند.


ملاحظه 

«بندر بن سلطان»مدت زيادي را در آمريكا گذرانده و آموزش لازم را فراگرفته از سوي ديگر ؛ تمامي پالايش هاي لازم حول وي صورت گرفته است مهره اي كه تاكنون پشت صحنه بود و ايفاء نقش ميكرد ولي بضرورت زمان علني گرديدعياشي كه براي ادامه عياشي خود تمام تلاش خود را خواهدكرد تا ارباب را راضي نگه دارد.

 

دسته ها : شيطان بزرگ
شنبه 31 4 1391 6:58

فرود 3 هواپيماي اسرائيلي در تركيه و 3 محموله سلاح عليه سوريه

فارس: سه هواپيماي اسرائيلي يك روز پس از مذاكرات رئيس سرويس اطلاعات قطر در تل‌آويو، وارد خاك تركيه در 60 كيلومتري مرز سوريه شدند تا سلاح‌هاي جديد به دست تروريست‌هاي سوريه برسد.
به گزارش فارس، دو روز پس از آنكه روزنامه زونتاگ‌زايتونگ سوييس فاش كرد كه تروريست‌هاي مسلح سوريه از بمب‌ها و مواد انفجاري تهاجمي ساخت سوييس استفاده مي‌كنند، پايگاه خبري المنار فلسطين در گزارشي اعلام كرد كه اسرائيل هنوز به انتقال و ترانزيت سلاح به سوريه براي گروهك‌هاي مسلح و ريختن خون مردم سوريه ادامه مي‌دهد.

المنار نوشت كه در جديدترين اقدامات، اسرائيل، هفته گذشته سه هواپيماي حامل انواع سلاح با هزينه عربستان و قطر به تركيه ارسال كرد.

المنار افزود: اين اتفاق اوايل هفته گذشته و پس از مذاكرات عناصر اطلاعاتي قطر در تل‌آويو اتفاق افتاد و سه هواپيماي اسرائيلي در 60 كيلومتري مرز سوريه در تركيه فرود آمدند.

علاوه بر اين رئيس سرويس اطلاعات قطر در رأس هيئتي قطري نيز يك روز قبل از پرواز اين سه هواپيما اسرائيل را ترك كردند در حالي كه مذاكرات خود را درباره سوريه انجام داده بودند.

المنار به نقل از منابع خود افزود كه كارشناسان و مربيان نظامي اسرائيل نيز در مرز تركيه با سوريه حضور دارند و بر روند تحويل سلاح به تروريست‌ها نظارت مي‌كنند و نحوه كار با سلاح‌ها و ابزارهاي ارتباطي پيشرفته را آموزش مي‌دهند.

علاوه بر اين، المنار نوشت كه قايق‌هاي اسرائيلي نيز موفق شدند چند محموله سلاح را در نزديكي طرابلس در شمال لبنان تخليه كنند و آن را به عناصر وابسته به سعد الحريري نخست‌وزير سابق لبنان و رئيس جريان المستقبل و سمير جعجع رئيس حزب القوات اللبنانيه تحويل بدهند تا از مرز لبنان براي افراد مسلح در سوريه ارسال شود.

پس از شكست آمريكا و متحدان آن در نشست ژنو براي سوريه، كارشناسان ارسال بيشتر سلاح براي تروريست‌ها سوريه را پيش‌بيني كرده بودند.

ملاحظه

در هيچ زماني از تاريخ معاصر تا اين ميزان دشمن اسلام ناب محمدي در تنگناقرارنگرفته است - آيا اين پيروزي بزرگي براي اسلام ناب محمدي نيست كه وهابيت سعودي و شيوخ عياش خليج فارس و كشورهاي عربي و تركيه ؛ نقاب از چهره برداشته و دركنار اسرائيل (منفورترين در جهان ) قرارگرفته اند.حتي اگر اسد درسوريه سقوط كند افتخار آميز كنار رفته و تاريخ اورا چهره درخشان نشان خواهد داد چرا كه دشمني اوبا اسرائيل چنان جدي بود كه اسرائيل با تمام توان كمر به نابودي او بست اين صفحه آرايي معنايي ندارد جزء آنكه بايد گفت : رويارويي اسلام ناب محمدي و اسلام كاخ نشيان وعياشان چراكه تمامي كساني كه درزيرچتر امريكا و اسرائيل قرارگرفته است خواستاراسلامي ميباشندكه عياشي برقرارباشدو حاكميت غرب را بربلاداسلام بپذيردفحواي رفتار اين جماعت زالو معتقد است كه بايد نفت دادو خوش بود تفكر بالندگي رشد علمي از آن غرب و مصرف از آن عياشان مسلمان نما.

دسته ها : شيطان بزرگ
چهارشنبه 14 4 1391 21:38
دسته ها : شيطان بزرگ
چهارشنبه 14 4 1391 19:9

با اعلام پيروزي محمدمرسي انفجارفرياد الله اكبرمردم درميدان التحرير

كميته عالي انتخابات رياست جمهوري مصر پس از انتظار طولاني نتيجه نهايي انتخابات رياست جمهوري مصر را اعلام و محمد مرسي نامزداسلامگرايان را پيروز انتخابات معرفي كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، پس از يك هفته انتظار و دو بار به تعويق افتادن، سرانجام كميته عالي انتخابات رياست جمهوري مصر نتايج انتخابات رياست جمهوري اين كشور را اعلام كرد.
فاروق سلطان ، رئيس كميته عالي انتخابات مصر، اعلام كرد در اين انتخابات محمد مرسي، نامزد انقلابيون مصر، پيروز است.
همچنين بنا برگزارش العالم، تدابير امنيتي شديدي در اطراف ساختمان كميته عالي انتخابات رياست جمهوري مصر اتخاذ شده است.
مردم مصر كه از روزها قبل با تجمع درميدان التحرير وخيابان هاي اطراف چشم انتظارشنيدن خبرپيروزي نامزد اسلامگرا بودند عصرديروزبا شنيدن نظر كميته عالي انتخابات مصر مبني برپيروزي محمد مرسي درانتخابات ورئيس جمهورشدن وي ،فرياد الله اكبرسردادند و اشك شوق ريختند.
پس از آن ،غريو شادي مردم فضاي ميدان التحرير وخيابان هاي اطراف را پركرد و مردم تا اواخر شب به جشن و پايكوبي پرداختند.
محمد مرسي با كسب بيش از 13 ميليون 230 هزار و 131 راي پيروز انتخابات شد.
وي 51/73 درصد آرا را از آن خود كرد.
احمد شفيق نيز با كسب 48/27 درصد آراء تعداد 12 ميليون و 347 هزار و 380 راي كسب كرده است.
محمد مرسي عيسي العياط اكنون رئيس حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي گروه اخوان المسلمين است.
اين حزب در جريان نخستين انتخابات پارلماني پس از سرنگوني رژيم حسني مبارك، ديكتاتور مخلوع مصر، پيروزي چشمگيري را كسب كرد.
درهمين رابطه ديروز وهنگام اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهوري مصر كريستين امانپور روزنامه نگاركهنه كاروجانبدارآمريكايي درحالي كه ميدان التحرير مصر از غريو فرياد شادي مردم درحال انفجار بود با فريادي كه درشورشادي مردم مصر گم مي شدگزارش كرد: من با مرسي حرف زدم وپرسيدم آيا شما مصر را به طرف ايران مي بريد يا به سمت اسلام تركيه متمايل هستيد و وي پاسخ مبهمي داد.
امانپور سپس با اشاره به سمت ميدان التحرير ونشان دادن صحنه هاي شورانگيزشادي مردم از پيروزي اسلامگرايان اظهارداشت:اما اين مردم به ما مي گويند كه مصر به طرف ايران خواهد رفت.
گفتني است از ساعاتي پيش از اعلام نتيجه انتخابات، يگان هاي ارتش مصر درمناطق حساس موضع گرفته بودند و چنين به نظر مي رسيد كه احمد شفيق نامزد حكومت مبارك را به عنوان پيروز انتخابات معرفي خواهند كرد اما هنگامي كه صد ها هزار تن از طرفداران مرسي درميدان التحرير وخيابان هاي اطراف با نگراني مترصد اعلام نتيجه انتخابات بودند با اعلام پيروزي محمد مرسي فرياد الله اكبرسردادند و به جشن وسرور پرداختند.
درهمين حال طرفداران احمد شفيق نيز به تعداد اندك دربرخي مناطق تجمعاتي داشتند كه نااميدي از تعداد اندكشان به نسبت فوج جمعيت گرد آمده درميدان التحرير و خيابان هاي اطراف آن درچهره هاي آنان هويدا بود.
محمد مرسي كيست؟
محمد مرسي ، نامزد حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي جماعت اخوان المسلمين مصر و رئيس اين حزب، عضو سابق دفتر ارشاد جماعت اخوان است كه طي سال هاي 2000 و 2005 نماينده پارلمان مصر نيز بود و مبارزاتي عليه رژيم سابق نيز داشت و همين موجب شده بود تا رژيم او و پسرش را تهديد به بازداشت كند.
محمد مرسي گزينه ذخيره جماعت اخوان المسلمون بود كه پس از رد صلاحيت خيرت شاطر جايگزين وي شد.
وي متولد 5 آگوست 1951 در روستاي العدوه در استان الشرقيه مصر است. محمد مرسي در خانواده اي فقير و كشاورز به دنيا آمد و داراي سه برادر و دو خواهر است وي داراي پنج فرزند و 3 نواده است.
محمد مرسي داراي مدرك كارشناسي ارشد مهندسي فلزات در سال 1978 از دانشگاه قاهره و داراي مدرك دكتراي محافظت از موتورهاي فضاپيما از دانشگاه كاليفرنياي جنوبي آمريكاست كه پس از فراغت از التحصيل در اين دانشگاه نيز به تدريس مشغول شد.
فعاليت هاي سياسي
و اجتماعي
مهمترين فعاليت هاي سياسي و اجتماعي محمد مرسي را مي توان در موارد زير ملاحظه كرد:
- رئيس حزب آزادي و عدالت و عضو سابق دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمون و از رهبران سياسي اين گروه
- نماينده پارلمان الشعب مصر در دوره 2000 - 2005 ميلادي
- رئيس بخش مواد شناسي دانشكده مهندسي الزقازيق
- دانش آموخته دوره كارشناسي مهندسي دانشگاه قاهره در سال 1975 ميلادي و كارشناسي ارشد مهندسي فلزات از دانشگاه قاهره در سال 1978 ميلادي و دكتراي مهندسي از دانشگاه جنوب كاليفرنيا در سال 1982 ميلادي.
- استاديار دانشكده مهندسي دانشگاه قاهره، استاديار دانشگاه جنوب كاليفرنيا و استاديار دانشگاه نورس ريج كاليفرنيا در سال هاي 1982 - 1985
- استاد و رئيس بخش مهندسي مواد در دانشكده مهندسي الزقازيق در سال 1985 تا 2010 ميلادي
- عضو كميته مقاومت در برابر صهيونيسم در استان الشرقيه
- عضو كنگره بين المللي احزاب و گروه هاي سياسي و سنديكاهاي صنفي
- عضو مؤسس كميته مصري مقاومت در برابر پروژه صهيونيسم
- منتخب شوراي جماعت اخوان المسلمون در سي ام آوريل 2011 به عنوان رئيس حزب آزادي و عدالت
وفاداري بي مثال سازماني وي و حفظ اسرار جماعت اخوان المسلمون و قدرت بيان رساي او توانايي گفتاريش كه طرف مقابل را به سرعت شيفته خود مي سازد، موجب شد تا با پيوستن به جماعت در سال 1985 پله هاي ترقي و پيشرفت را طي كند.
مرسي در زمان حاكميت مبارك بارها با دستگاه هاي امنيتي مصر و شوراي عالي نظامي حاكم بر مصر پس از انقلاب 25 ژانويه مذاكره و گفتگو كرد و در تمام آنها توانست طرف مقابل را قانع كند، به همين دليل جماعت، پس از مطرح شدن احتمال رد صلاحيت الشاطر، وي را نامزد ذخيره معرفي كرد.
آغاز فعاليت هاي سياسي مرسي
تاريخ آغاز فعاليت هاي سياسي مرسي به سال 2000 ميلادي بازمي گردد كه طي آن وارد كارزار انتخابات پارلماني الشعب مصر از استان الشرقيه شد و توانست با فاصله بسيار از ديگر نامزدهاي جماعت پيشي گرفته و وارد پارلمان شود و اين موفقيت را تا حدود بسيار زيادي مديون سخن وري و توانايي گفتاريش بود.
موفقيت چشمگير مرسي در جذب آرا موجب شد تا دفتر ارشاد جماعت اخوان المسلمون وي را به نماينده فراكسيون اخوان در پارلمان انتخاب كند كه 17 نماينده را در برمي گرفت و همين عاملي شد تا وي بيش از پيش به اعضاي دفتر ارشاد جماعت نزديك شود، به ويژه آنكه جماعت دريافته بود كه توانايي بسيار مرسي در قانع كردن طرف مقابل مي تواند، سپري در برابر تجاوزات و تعدي هاي رژيم مبارك عليه اخوان المسلمون به وجود آورد.
روابط تنگاتنگ مرسي با دفتر ارشاد عاملي شد تا وي مسؤوليت تبليغات و اطلاع رساني دفتر ارشاد در انتخابات پارلماني 2010 را برعهده گيرد و به اين ترتيب تمام فعاليت ها و امور تبليغاتي جماعت به وي سپرده شد.
به دست گرفتن رهبري
حزب آزادي و عدالت
با تأسيس حزب آزادي و عدالت نخستين حزب سياسي جماعت اخوان المسلمون، مجلس شوراي جماعت مرسي را به رياست آن انتخاب كرد.
شايد در همين راستا بود كه مرسي به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر از سوي اخوان المسلمون معرفي شد تا شايد همچون 12 سال پيش كه موجب پاي گذاشتن اخواني ها به پارلمان مصر شد، اين بار نخستين اخواني باشد كه به رياست جمهوري مصر برسد.
به همين دليل و پس از تصميم جماعت مبني بر معرفي وي به عنوان نامزد اخوان المسلمون در انتخابات رياست جمهوري مصر او ساعتي پيش از اتمام مهلت نام نويسي در انتخابات رياست جمهوري در كميته عالي انتخابات مصر حاضر و با ارئه مدارك خود در اين اتتخابات سرنوشت ساز نام نويسي مي كند.
ديدگاه مرسي
درباره رابطه با ايران
محمد مرسي ، رئيس جمهور منتخب مصر درباره سياست خارجي اين كشور و نگاه آن به ايران گفت: اين سياست به برقراري رابطه با تمام كشورها از جمله كشورهاي منطقه و به خصوص جمهوري اسلامي ايران استوار است.
وي تاكيد مي كند كه روابط ايران و مصر در دوران حاكميت سه دهه اي حسني مبارك، رئيس مخلوع مصر دچار بحران و مشكل شد اما به اعتقاد من اين روابط و به ويژه روابط ديپلماتيك و استراتژيك با ايران و تمام كشورهاي اسلامي در سراسر جهان بايد دوباره از سرگرفته شود.
به اعتقاد مرسي، سياست خارجي مصر دوران مبارك سياست بيمارگونه اي بوده است كه برپايه تامين منافع اسرائيل و آمريكا متمركز بوده است، به همين منظور تاكيد دارد كه بايد در روابط خارجي و سياست خارجي مصر پس از انقلاب به طوركلي تجديد نظر كرد.
وي احتمال اجراي سناريوي حمله نظامي به ايران و سوريه توسط آمريكا، انگليس و اسرائيل را با توجه به شرايط حساسي كه منطقه با آن مواجه است را بعيد دانسته و تاكيد مي كند كه ايران كشور قدرتمندي است كه در برابر اين اقدامات دست بسته نخواهد بود و همين موجب مي شود تا غرب در عملي كردن اين سناريو تامل بسيار داشته باشند.
مرسي با بيان اينكه خواهان روابط گسترده و متمايزي با ايران است، مي گويد: در اين راه تلاش مي كنيم، روابط خوبي با ايران و كشورهاي عرب حوزه خليج فارس نيز داشته باشيم.
مرسي و قضيه فلسطين
محمد مرسي با اشاره به اينكه قضيه فلسطين، قضيه اي محوري براي رئيس جمهور آينده مصر خواهد بود، تاكيد كرد كه در هيچ شرايطي نه به اسرائيل سفر مي كند و نه از مقام اسرائيلي در مصر استقبال مي كند.
از ديد وي قضيه فلسطيني يكي از مهمترين قضايايي است كه رئيس جمهوري آينده مصر بايد بر آن تمركز كند.
مرسي و معاهده كمپ ديويد
وي درباره پيمان كمپ ديويد معتقد است كه هيچ گاه دست اسرائيل را در زير پاگذاشتن بندها و مواد اين توافقنامه باز نخواهد گذاشت.
مرسي تاكيد مي كند كه پس از تبديل شدن اين توافقنامه به پيمان تسليم مصر و خفت و خواري مردم اين كشور، وي در اجراي بندهاي آن به گونه اي تجديد نظر خواهد كرد كه بندهاي دقيق و آنگونه كه در اين پيمان ذكر شده به اجرا درآيند.
نگاه مرسي به اسرائيل
وي همچنين با سفر به سرزمين هاي اشغالي در هر شرايطي در آينده چه رئيس جمهور باشد چه نباشد، مخالفت كرده و در همين راستا تاكيد مي كند كه با دعوت از هر مقام مسئول اسرائيلي به مصر به شدت مخالف است.
محمد مرسي اقدامات كنوني اسرائيل در تهديد مرزها و كشتن نظاميان مصري و تهديد مداوم مصر به جنگ را رد و تاكيد كرد كه ما اصلا نمي توانيم بپذيريم ملتي 5 ميليون نفري ملتي 95 ميليوني را تهديد كند.
وي با تاكيد بر اينكه سينا خط قرمز ما در برابر هر غير مصري است، درباره گذرگاه رفح گفت كه اين گذرگاه در همه وقت در برابر فلسطينيان باز خواهد بود .
مرسي و رابطه با آمريكا
نامزد اسلامگرا در انتخابات رياست جمهوري در عرصه سياست خارجي تاكيد مي كند كه منافع ملت مصر را در نظر مي گيرد و هيچ گاه از سياست هايي تبعيت نخواهد كرد كه وابستگي و دنباله روي مصر از كشورهاي بيگانه را درپي داشته باشد و اين موضوع را به شكلي ويژه در روابط آينده مصر با آمريكا مد نظر قرار خواهد داد.



ملاحظه و نظريه

شيطان بزرگ ؛ ترفندهاي بسياردارد ؛ از آنجايي كه نظاميان مورد رضايت آمريكاو اسرائيل درمصر همچنان عهده دارقدرت ميباشند؛ برنده شدن مرسي حكايت از دريافت تضمين امريكايي ها به عدم هرگونه خطراز ناحيه وي دارد - به عبارتي آمريكاتوانست برموج انقلاب مصر سوارشودو آنگونه كه دوست داشت آنرا به سوي كشاندكه خود مي خواهد- متاسفانه در روزهاي سياه سياسي ؛ سران گروههاي باصطلاح استقلال طلب به اين باور خطرناك رسيده اند كه ميبايست به قدرتي مانند آمريكا تكيه كنند- اعتقاد براين است كه مرسي قبل از پيروزي طي جلساتي خصوص و اشكار تضمين هاي لازم را به آمريكا داده و سپس قدرت را بدست آورده است .البته اين احتمال وجود دارد كه مرسي باخود گفته باشد ؛ ابتدا ميبايست كرسي قدرت را دردست گرفت سپس به نيات خود بپردازيم ولي اين امر خيالي باطل است چراكه شيطان بزرگ تمامي اين گزينه ها را مدنظر داشته است به عبارتي اگر او مورا ميبيندآمريكا پيچش مورا.

دسته ها : شيطان بزرگ
دوشنبه 5 4 1391 6:56

هيئت حاكمه مصريا همان مبارك
دادگاهي در دست دشمن

 

حسني مبارك رئيس جمهوري مخلوع مصر، براي همدستي در كشتار صد ها معترض مخالف دولت در جريان قيامي كه در سال گذشته او را مجبور به خروج از صحنه قدرت كرد به حبس ابد محكوم شد.
 
حكم مجازات آقاي مبارك ، امروز، شنبه، توسط دادگاهي صادر و ابلاغ شد كه در يك دانشكده پليس در حومه قاهره برپا شده بود.
 
يك وكيل ارشد در گروه وكلاي مدافع آقاي مبارك به خبرگزاري فرانسه گفت رئيس جمهوري پيشين با درخواست استيناف به حكم صادره واكنش نشان خواهد داد.
 
دادستان براي آقاي مبارك مجازت مرگ درخواست كرده بود.
 
آقاي مبارك تنها رهبر سرنگون شده در قيام هاي عربي است كه در كشور خودش محاكمه شده است.
 
آقاي مبارك اندكي پس از اعلام حكم مجازاتش، به زندان طورا برده شد. رئيس جمهوري پيشين مصر، كه همواره با برانكارد به جلسه دادگاه آورده مي شد، تا كنون بجاي زندان در بيمارستان تحت مراقبت قرار داشت. معترضين مدتها بود كه مي گفتند رئيس جمهوري مخلوع نيز بايد نظير ديگر متهمين به زندان برده شود.
 
حبيب ال عدلي، وزير كشور پيشين نيز، براي كشتارها، حكم مجازات حبس ابد گرفت.
 
پسران آقاي مبارك، علا و جمال، از اتهامات فساد تبرئه شدند.
 
 اليزابت آروت، خبرنگار صداي آمريكا در قاهره مي گويد هنگامي كه احكام تبرئه پسران آقاي مبارك خوانده شد ، دادگاه متشنج و صحنه مشاجره شده بود.
 
صدها پليس، از چند ساعت پيشتر در اطراف محوطه دادگاه مستقر شده بودند، و مصري هاي منتظر آگاهي از احكام دادگاه فرياد  مي زدند «خدا بزرگترين است».
 
محاكمه رئيس جمهوري سابق مصر اوت سال گذشته آغاز شد.
 صدور حكم حبس ابد عصبانيت بسياري از مردم مصر را برانگيخته است. آنان مي گويند دادگاه در قبال اتهامات مبارك نرمي نشان داده است.


ملاحظه ونظريه

از قبل معلوم بود كه حكم دادگاه چه خواهد بود چراكه هيئت وحاكمه و جزء كوچكترآن يعني سيستم قضايي مصر دراختيار كساني است كه تا ديروز تحت رياست مبارك قرارداشتند اگر امروز دادگاه و حكمي مشاهده ميشودچيزي نيست جزء نوعي نرمش اسرائيل - اسرائيلي ها مدت زيادي برتمامي اركان مصر نفوذ داشته و هر آنچه ميخواستند انجام ميدادند گفته ميشود درجنگ اعراب و اسرائيل موساد تا آنجا پيش رفته بود كه حتي راديومصردراختيار او بود و در آن زمان كه نيازبه مارش عمليات بود آهنگ آم كلثوم را براي سنگرهاي مصريان پخش ميكرد .آيامنطقي نيست كه موساد بعد از جنگ روزبروز برنفوذ خود در مصر نيافزايد.

دسته ها : شيطان بزرگ
جمعه 19 3 1391 15:26
X